tisdag 2 juni 2009

Välkomna

Jag startade den här bloggen för att jag tror på att en särskild diet kan hjälpa hjärn-verksamheten hos barn med svårigheter inom autism-spektrumet. Men jag fann det praktiskt taget omöjligt att hitta rätt mat när vi fick en autism-diagnos på vår son. Vilka födoämnen är bra? Vilka är sämre? Vilka gör vad? Det finns så många frågor och aldrig tillräckligt med svar.

Jag tror starkt på att en särskild diet för barn som har svårigheter inom autism-spektrumet hjälper hjärnan att utvecklas, men jag upptäckte att det var krångligt att få fram alla fakta...

I den här bloggen ska jag försöka samla alla fakta och förmedla hur Vi gör, vilka svårigheter Vi möter och framförallt... försöka göra diet-ändringen lättare för alla som behöver den och som vill prova utan att allt ska behöva kännas omöjligt.

Den här bloggen har även tips och recept för Gluten och Laktos-intoleranta, även många bra hälsosamma tips för föräldrar i allmänhet.

OBS: Du kan givetvis inte bara förlita dig på en ändrad kost, det krävs hårt arbete att "väcka" ett barn med autism... Men, många bäckar små...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , intressant

Inga kommentarer: