onsdag 3 juni 2009

Små enkla vardags-saker

Gifter och metaller finns överallt, det är viktigt att minimera dessa. Här kommer några små tips:
  • Byt ut din teflonpanna, de innehåller aluminium.Tillaga mat i stainless-steel kärl.
  • Tillaga inte mat på eller i aluminiumfolie
  • Värm aldrig plastlådor i micron, gifter från plasten läker ut i maten
  • Släng Ajaxen, byt till naturliga rengöringsmedel
  • Använd Fluoride-fri tandkräm. Det finns en anledning till att tandkräm måste ha en varningsruta, fluoride är ett gift.
  • Torsklever-olja är ett bra naturligt A-vitamin tillskott, till skillnad från A-vitaminen som finns i syntetisk form.
  • Håll utkik efter ord som Probiotica när du väljer livsmedel, de är bra för matsmältningen.
  • Bort med sockret: Trans fatty acids (anything with the word "hydrogenated" in it), artificial colors, artificial flavors, artificial preservatives, nitrates (in hot dogs), and aspartame (Nutrasweet) all add stress to the body. We highly recommend you switch to only natural and organic foods and try to limit sweets as much as possible. Källa: GR
Här hittar du fler tips.

OBS, om detta verkar jobbigt så ta det i Er takt, jag är ingen fanatiker och det tycker jag ingen ska vara. Min son får fortfarande viss gluten och laktos/kasein. Mitt mål är att få bort så mycket gift som möjligt ur min sons kost men jag vacklar... gräddglass är ju så gott ;) Det blir omöjligt om man försöker så man spricker. Gör det som känns rätt för Er

Lycka till
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: