onsdag 3 juni 2009

Varför?

Så fort man sätter diet-behandling i samma mening som autism så blir det ramaskri.
"Det är en obeprövad metod, det fungerar inte, osv"
Men jag ser det så här: Att ta bort giftiga ämnen ur sitt barns kost kan ju inte vara fel, gift är ju inte bra för någon, varken barn med autism eller "vanliga" så varför inte prova. (Med gift menar jag onödiga metaller, färgämnen, socker, tillsatser osv)


"Mjölk har intagits sedan urminnes tider"
Ja, men människan är det enda däggdjuret som fortsätter att dricka mjölk, som inte ens kommer från oss, efter ett års ålder. Vi behöver inte mjölkprodukter.


"Varför ta bort gluten och kasein?"
Den enklaste förklaringen hittade jag här: "The simple explanation is that wheat and dairy proteins are very hard for the body to digest, often permeate the gut of children with environmental toxicity, get into the bloodstream where they do not belong, and serve as a neurotoxin creating "brain fog"."


Det blir även gallskrik när man nämner Generation rescue, just för att de är emot alla giftiga ämnen som finns i "två-års vaccinationen"

"Att skylla på två-års-sprutan är nonsens"
Jag är inte så insatt i det, men hade jag vetat det jag vet idag så hade jag väntat. Det finns ingenting som säger att just den sprutan är nödvändig vid just den åldern. Personligen hade jag väntat tills barnet blev större och hade ett större immunförsvar.


"Forskare säger att det inte finns något samband mellan MPR-vaccination och autism"
Nej, men det finns även studier som visar motsatsen. Det här är en fråga om vem man tror på, bara för att det är statligt och läkare så betyder det inte att det är rätt för i så fall skulle jag vilja ha en förklaring till att A dropparna i AD-vitaminen vi ger våra små helt plötsligt är borttagen.

AD-vitamin-droppar har givits till våra barn länge och forskning har visat på att vi måste ha dessa droppar... Nu vänder det, A dropparna är borta för att det framkommit att det blir en överdos av A-vitamin, något som kan leda till uttorkande effekt på slemhinnor, visst håravfall och ibland förhöjda blodfetter. Alla forskningsresultat är inte att lita på.


"Man ska älska sitt barn som det är"
Ja men självklart! Jag vill inte ändra min son, jag vill att han ska bli en fullt-fungerande människa utan att behöva förlita sig på andra resten av sitt liv. Jag vill det alla mammor vill för sina barn: Att han ska ha ett bra liv. Bara för att min son har autism så betyder inte det att jag inte ska få samma rättighet som alla andra föräldrar, rätten att vilja sitt barn det bästa.

2 kommentarer:

trollhare sa...

Det finns egentligen bara en studie vad jag vet som hela vaccinteorin bygger på, och den avslöjades nyligen som fusk. Man har alltså bl.a. ändrat i uppgifterna hos testpersonerna om när första symtomen kom, och liknande, för att det skulle passa till deras hypotes.

http://trollhare.wordpress.com/2009/02/10/forskningsfusk-bakom-bevisen-for-att-autism-orsakas-av-vaccin/

Själv tycker jag att idén med avgiftning är intressant, men jag har svårt att förstå teorin bakom.

Firestarter sa...

Hej Trollhare, min blogg handlar inte om vaccin men för att belysa så är GenerationRescue inte emot att vaccinera sitt barn, de säger inte heller att det är enbart vaccinationerna som är boven, de är en del av det hela… Det kommer nya “bevis” till höger och vänster hela tiden, jag ser det så här: Att minska gifterna är ju aldrig fel. Tack för titten hos mig :)